Kotkan Pursiseura - Kotka Segelsällskap ry

KOULUTUS

KOULUTUS

Tavoitteenamme on edistää positiivista veneilykulttuuria, jonka tärkeänä osana ovat vastuuntuntoiset ja asiansa osaavat sekä turvallisuusmyönteiset veneilijät.

Tarjoamme monen tasoista veneilykoulutusta junioreille  sekä aikuisille.

Jos olet kiinnostunut kehittämään veneilyosaamistasi, tutustu koulutustarjontaamme.

Tiedotamme ajankohtaisista koulutuksistamme Facebook sivuillamme ja sähköisissä jäsentiedotteissamme. Koulutukset löydät myös tapahtumakalenterista.

Suomen purjehdus ja veneily ry:n (SPV) koulutustarjontaan pääset tutustumaan tästä.

SPV:n Campuksella on tarjolla myös kaikille avoimia maksuttomia koulutuksia. Tutustu tästä.

Koulutusten avulla pidät  yllä myös jo hankittuja veneily- ja turvallisuustaitoja.

Alle olemme keränneet linkkejä hyödyllisiin veneilyturvallisuuteen liittyviin oppaisiin.

RAJA –  Apua, Veneilijän turvallisuusopas

SPEK – Veneen paloturvallisuusopas

STEK – Sähkö ja vene -opas

AIKUISTEN PURJEHDUSKOULUTUS

Purjehdus tarjoaa monipuolisesti mahdollisuuksia, joista voi hakea itselle sopivaa harrastustapaa:

– retkiveneilyä

– parin tunnin pikkupurjehduksia arki-iltoina hyvässä seurassa

– taitojen hiomista purjehduskilpailuihin

Mukaan pääsee kokemustaustasta riippumatta.

Aloittelijoille suositellaan kesän aikana järjestettävää alkeiskurssia, jonka käytyään voi osallistua ohjattuihin viikkoharjoituksiin. Tämän lisäksi on erikseen sovittavina aikoina retkipurjehduksia, teoriailtoja, kisatreeniä ja veneiden huoltoa.

Seuraa tapahtumakalenteria. Siellä ilmoitamme mm. alkeiskursseista.

Kevytvenekoulutuksesta vastaa kevytvenejaosto.

RC-VENEILY (radio-ohjattavat purjeveneet)

Mikä on se harrastus, jossa seitsemänkymppinen eläkeläinen kamppailee tasaväkisesti yksitoistavuotiaan teinin kanssa?

Missä harrastuksessa aloittelijalle lainataan harkoissa voittajavenettä?

Se harrastus on tietenkin Dragonforce 65
purjehdus!